вівторок, 24 березня 2015 р.

Методична скарбничка



Вправа для учнів 5-х класів з теми "Правопис слів іншомовного походження"

Горбова Олена Валеріївна - учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, Мелітопольської ЗОШ № 15 Мелітопольської міської ради Запорізької області
Вправа «Правопис слів  іншомовного походження» до теми: Написання слів іншомовного походження: подвоєння букв у загальних і власних назвах, апостроф і знак м’якшення.  (https://learningapps.org/display?v=pgyu002t317)
Мета: поглибити й систематизувати знання учнів  про написання слів іншомовного походження; розвивати пам'ять, увагу, мислення дітей.
Вправа розроблена для учнів 5-х класів для узагальнення й систематизація вивчених знань з теми «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія».
Можна використати вправу, як на 4 хв. уроку(перевірка знань), якщо це наступний урок , урок закріплення та перевірки знань учнів; або на 30 хв. уроку вивчення нового матеріалу, з метою перевірки здобутих знань.
Вправа складається з 12 питань, відповівши на які отримаєш 12 балів

Бажаю успіхів у роботі! Гадаю, що моя вправа допоможе Вам у роботі.


Важливо на Освіта.ua

Міністерство освіти очолила Лілія Гриневич
Докладніше: http://osvita.ua/news/51051/

Рейтинг університетів за показниками Scopus 2016 року
Докладніше: http://osvita.ua/vnz/rating/51053/

Школи друкуватимуть атестати самостійно, - МОН
Докладніше: http://osvita.ua/school/51062/

Виставка британської освіти в Києві
Докладніше: http://osvita.ua/abroad/higher_school/england/51067/

Замисліться...


Учитель: хто є хто?
Типологія різновидів
Дивлячись на себе очима інших, ми дізнаємося багато цікавого про власну особу.Ось декілька учительських образів, якими їх бачать психологи. Можливо, у якійсь моделі ви впізнаєте себе?
„Учитель від Бога”
На жаль, такий тип зустрічається нечасто. Робота з дітьми – його істинне призначення, якому він віддає увесь час і сили. Любить і розуміє учнів, його уроки – свято: цікаві, життєві, емоційні. Предмет пояснює зрозуміло, рішення приймає справедливі, після його уроків хочеться самостійно продовжити вивчення теми або хоча б виконати домашнє завдання. Такий учитель дає достатню свободу учням, але й тримає ситуацію під контролем. Не порушує прав учнів, допомагає дітям виконувати їхні обов’язки, але робить це з душею, натхненням, бажанням, радіючи успіхам вихованців, і вони відповідають йому тим самим.
„Добряк”
 Це той учитель, якого зазвичай ніхто не слухає. Він не карає учнів, намагаючись установити в класі порядок. Такий учитель не ставить поганих оцінок, тому що переконаний: учень виправиться й до наступного уроку виконає домашнє завдання ( чого, правда, не відбувається). Як правило, на уроках „добряка”, діти не слухають пояснень, зайняті своїми справами,тож виходить, що вчитель розмовляє сам з собою або з декількома учнями, що сидять за першими партами. Діти такого вчителя люблять, але, як правило, не шанують.
„ Друга мама”
Це гарний викладач, який ставить оцінки, що відповідають знанням учнів. Це той тип учителя, який прагне дати знання кожному учневі, кожного зрозуміти й кожному допомогти. Він не відмовить у допомозі й пояснить тему ще раз. Цей учитель уважно ставиться до всіх учнів: помічає будь-які зміни в зовнішності чи поставі, завжди поцікавиться, що відбувається з дитиною; надасть необхідну допомогу м’яко, коректно, з теплотою та любов’ю. Для нього всі учні – це його діти . Інколи такий учитель занадто опікується дитиною, контролюючи її вчинки та навчання, порушуючи право на власний вибір і відповідальність за це. Любов такого вчителя завжди повязана з вимогливістю. Діти поважають таких учителів.

„Маніпулятор”
Це той учитель, у якого є „любимчики” й „нелюбимчики”: у „любимчиків” завжди будуть гарні оцінки  й стосунки з учителем , а „нелюбимчику” не пощастило незалежно від того, знає він предмет чи ні.Хто ж стає „любимчиком” в такого вчителя? Зазвичай, ті діти, батьки яких можуть забезпечити йому певні вигоди або матеріальні форми вдячності. Ставлячи дітей у становище „нелюбимчиків”, учитель створює умови для піднесення йому подарунків з будь-якої нагоди. Такий учитель, незважаючи на рівень своєї професійної компетентності, не націлений навчити учнів усього, що знає сам, і не оцінює реальних результатів школярів. Для нього важливим є вміле маніпулювання учнівським колективом з певною вигодою для себе. Ця нещирість породжує таку ж нещирість і з боку учнів: вони також учаться маніпулювати, але вже цим вчителем.
„Ентузіаст”
Це зовсім молодий учитель, яки тільки-но отримав диплом і прагне випробувати на практиці все, чого навчили в університеті. Правда, на дітях такий учитель ще не дуже розуміється ( через відсутність досввіду), тому не завжди буває тактовним. Проте він відзначається гнучкістю мислення, може швидко перебудувати урок залежно від настрою і фізичного стану дітей.
Зазвичай йому вдається захопити дітей своїм предметом. Він привносить у навчальний процес багато нового, свіжого, сучасного, прагне урізноманіти навчання додатковими заходами. Такий учитель сумлінно ставиться до своєї роботи, але йому не вистачає досвіду й професійних знань, що приходять з роками.
„Диктатор”
У нього є чітка й сувора система вимог до дітей. Він принциповий, і якщо учень не відповідає його стандартам, то проблем не уникнути.
У такого вчителя можливі перебільшення у вимогах до дітей, тому що він намагається всіх „перекраяти” на свій лад. З „диктаторами” складно, але вони дуже організовують дітей, оскільки хочуть, щоб знання учнів були більш повними й точними. Такий учитель чітко виконує свої педагогічні обовязки, не припускаючи довільності й хаотичності в навчальному процесі. Як підтверджує досвід, після закінчення школи учні навіть вдячні „диктаторові” за суворість, бо в результаті мають ґрунтовні знання.
„Навіжений”
Це вчитель, який не визнає іншої думки, крім своєї. А думка його змінюється дуже часто, залежно від настрою, ситуації і з відомих тільки йому причин. Оскільки він такий невизначений („навіжений”), то й вимоги його щоразу інші. „Навіжений” не здатний організовуватися, для нього найважливіші власні інтереси, а не потреби учнів. Навіть якщо школярі намагаються бути старанними, то й тоді не стануть кращими їхні стосунки з таким учителем, оскільки все залежить від його настрою. Гарний емоційний стан „навіженого” зумовить високі оцінки в учнів, поганий – відповідно низькі. Учні вчаться підлаштовуватись під таку емоційну й поведінкову невизначеність учителя, що у свою чергу впливає на несприятливий психологічний клімат у класі під час уроку.
„Фанат”
Це учитель надто закоханий у свій предмет. Він просто знахідка для учня зі схожими вподобаннями( до таких дітей „фанат” ставиться як до колег). Любить, коли виявляють щире зацікавлення предметом, і негативно реагує на байдужість учнів до його улюбленої справи. Учнів, які мають низький рівень знань із його дисципліни, сприймає як невдах і загалом їх не помічає, не усвідомлюючи, що вних можуть бути власні знаннєві вподобання.
„Робоча конячка”
Така „конячка” старанно і сумлінно виконує щоденну роботу, але на більше в неї просто не вистачає ні часу, ні сили. Уроки такого вчителя стандартні, без особливої креативності, хоча й методично вивірені й правильні. Він уміє підтримати дисципліну в класі й передати необхідний обсяг знань, але не переймається індивідуальним підходом до учнів, їхніми проблемами й переживаннями. Лише в окремих випадках „Робоча конячка” здатна продемонструвати ведення уроку на найвищому рівні.
З формального погляду такий учитель справно виконує фахові обовязки, зважаючи на права учнів, хоча його робота не знаходить емоційного відгуку в дитячих душах.
„Невдаха”
Це той тип учителів, яким не стільки подобалося вчити дітей, скільки так вийшло в їхньому житті, що вони потрапили спочатку до педагогічного закладу, а потім і до школи. Предмет знає так собі, педагог ніякий, до учнів байдужий. Часто має невдоволений вигляд: чому саме йому дісталися такі нерозумні діти й невдячні батьки?
На уроках такого вчителя
нудно й нецікаво, але він навіть не прагне що-небудь змінити й зацікавити дітей знаннями. У проблемних ситуаціях з учнями такий учитель може жалітися завучу чи директору, виявляючи таким чином свою педагогічну безпорадність. Як правило, рівень знань із предмета, що викладає „невдаха”, досить низький.
 
(Журнал „Пані Вчителька”.- 2010.-№11)




Немає коментарів: